آموزش, همه

روش‌های تست ایمنی و سلامت کالا در تولید زودپز

روش_های تست ایمنی و سلامت کالا (دیگ زودپز قدیریان)

در طی پروسه‌ی تولید زودپز در بخش‌های واحد تولیدی، بر روی تمام قطعات در هر مرحله، بازرسی و تست کنترل کیفیت انجام می‌شود و طبق آمار تولید و رندوم چند نمونه تست کلی که طی آن پارامترهای مورد تست و آزمایش که در آزمایشگاه شرکت با کمک تجهیزات کالیبره شده مورد تایید اداره کل استاندارد می‌باشد انجام می‌گیرد و گزارش آن به اداره استاندارد ارائه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های تست ایمنی و سلامت کالا (دیگ زودپز قدیریان) بپردازیم. همانطور که گفته شد آزمایش هایی بر روی زودپز انجام می شود، که عبارتند از:

  • فشارهای کار، فشار ایمنی، فشار اطمینان، فشار امتحانی و فشار گسیختگی
  • تست لاستیک (وسیله‌ی آب‌بندی)
  • تست دما و جنس باکالیت دسته‌ها
  • سلامت قلاویزها
  • آنالیز و جنس بدنه و درب که از روش آزمایش کوانتومتری استفاده کرده

مراحل تست و صدور گواهی تولید زودپز

در این تست از خلوص آلیاژ بدنه و درب (آلومینیوم ۹۹.۷ ٪)، نشانه گذاری‌ها و علائم راهنما، بسته‌بندی، دفترچه راهنما و موارد دیگر اطمینان حاصل می‌شود. تمامی موارد ذکر شده توسط نیروی دوره دیده در واحد آزمایشگاه انجام و تست می‌شود و در پایان با مثبت بودن نتایج، گواهی تولید صادر می‌شود و در غیر این صورت باید با کمک تیم طراحی و فنی و مدیر تولید و واحد ماشین‌کاری و قالب سازی، عیب یابی و رفع عیب انجام شود.

بیشتر بخوانید: نورد آلومینیوم در پارس دیگ نور قدیریان

نکات قابل توجه برای مصرف کننده

و اما مصرف کنندگان محترم باید از سلامت کالای خود اطمینان حاصل کنند یا برای اطمینان خاطر خود از چند نکته‌ی قابل توجه که در زیر به آنها می‌پردازیم اطلاع داشته باشند و آنها را چک کنند.

  • سطح ظاهری: سطح ظاهری دیگ زودپز (بیرون و داخل آن) باید صاف و پرداخت شده و صیقلی باشد و بدون جای ضربه و خط و خش عمیق باشد.
  • وسایل و متعلقات: منظور از متعلقات دیگ زودپز دسته‌های آن و والف باز و بسته کردن درب زودپز است که از جنس باکالیت می‌باشند و باید کاملاً سالم باشند.
  • قرار گرفتن صحیح پیچ‌های بدنه: بنابر نوع طرح دیگ زودپز دو و یا چهار پیچ بر روی بدنه طراحی شده است که محل قرار گرفتن دسته‌ها می‌باشند و باید سالم بر روی بدنه در جای خود قرار گرفته باشند.
  • لاستیک: لاستیک آب بندی درب و بدنه دیگ که درون درب قرار گرفته است باید سالم و یک تکه باشد و بریده و زخمی و یا دارای خوردگی نباشد.
  • نکته‌ای در این بخش قابل ذکر است که مصرف کننده محترم بعد از بستن درب دیگ زودپز و قرار دادن آن روی شعله، پس از چند دقیقه کوتاه مجدداً با کمک یک پارچه و یا دستگیره درب دیگ را با وسیله والف دیگ سفت و محکم کند؛ به این دلیل که لاستیک با جذب بخار و رطوبت و گرما نرم شده و کمی جای سفت شدن ایجاد می‌شود.
  • سوپاپ‌های دیگ زودپز: سوپاپ‌ها از تنوع زیادی برخوردار می‌باشند، اما همگی یک وظیفه را بر عهده دارند و در این تست باید مصرف کننده از حرکت نرم و روان آن بر روی محل قرارگیری مطمئن شود و اگر سوپاپ‌ها دارای پیچ و یا فنر می‌باشند، پیچ‌ها را کمی بسته و یا سفت کند. به صورتی که از جای خود خارج نشوند و حرکت چرخشی خود را داشته باشند و همچنین براق و صیقلی باشند.
  • یک نکته بسیار مهم اینکه باید سوپاپ‌ها را مدام تمیز نگاه داشت و هر از گاهی داخل میله‌های سوپاپ را با سوزن و یا یک مفتول آهنی (و نه وسیله چوبی مثل چوب کبریت) تمیز کرد و مسیر خروج هوای اضافی را باز کرد و از گرفتگی آن جلوگیری کرد.
  • دارا بودن متعلقات: از جمله دفترچه راهنما که بیان کننده‌ی ضمانت‌نامه‌ی کالا هم می‌باشد. دسته‌های باکالیت و سوپاپ‌ها و جعبه‌ی بسته‌بندی (کارتن)
  • علائم و نشانه گذاری‌ها: یکی از مهم‌ترین آزمون‌های بازبینی و تعیین اصالت و سلامت کالا بررسی علائم می‌باشد.
  • استاندارد: بر روی بدنه دیگ، جعبه و دفترچه راهنما علامت استاندارد حک و وجود دارد، که شما عزیزان می‌توانید، با استعلام کد استاندارد از طریق سامانه‌ی استاندارد از مجوز تولید کمپانی اطمینان حاصل کنید.
  • شناسنامه‌ی کالا: وجود آرم و نشانه‌ی تجاری شرکت تولیدی مثل پارس دیگ نور قدیریان و یا پارس کوکر قدیریان بر روی محصول که به نوعی شناسنامه‌ی کالا می‌باشد.
  • با چک کردن موارد بالا که به طور کامل توضیح داده شد می‌توان از سلامت کالا و زودپز مطمئن شد.

کلام آخر:

در این مقاله ما به بررسی روش‌های تست ایمنی و سلامت کالا در تولید زودپز پرداختیم. با پخت غذا در ظروف سالم و عاری از مواد سمی و سرطان زا، سطح ایمنی بدن مصرف کننده افزایش پیدا می کند. ما می توانیم با استفاده از محصولات ایرانی به اشتغال جوانان کشور عزیزمان کمک می کنیم. پیشنهاد ما استفاده از دیگ زود پز قدیریان است، که نه تنها کیفیت بسیار بالایی دارد بلکه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *